Persoonlijk advies & 3D ontwerp
Lockerkasten

Soms zijn het kledingstukken uit de dresscode van het bedrijf, communicatiemiddelen zoals notebooks of andere technische apparatuur, maar ook persoonlijke spullen zoals snacks tijdens pauzes of thermosflessen die op weg naar de werkplek moeten worden opgeborgen. Lockers zijn niet alleen kasten, maar ook een veilige plek voor alles wat belangrijk is.

Het nieuwe normaal

De behoeften in kantoorgebouwen zijn de laatste tijd sterk aan het veranderen. Een combinatie van thuis en op kantoor werken is het nieuwe normaal. Het kantoor is nu een creatieve ontmoetingsplek geworden waar je niet meer elke dag bent. Flexibel gebruik van grote open kantoorruimtes komt in de plaats van persoonlijk toegewezen kantoorkamers. Je hebt niet langer een vaste (afsluitbare) kantoorruimte. Maar als je op kantoor bent, heb je nog steeds de behoefte om je spullen ergens veilig op te bergen.

De lockerkasten zijn vaak voorzien van een slot, dit kan zijn: een sleutel, een pasje of een code. Hierdoor weet je zeker dat je items veilig opgeborgen zijn. Daarnaast worden lockerkasten en kluisjes vaak gebruikt in kleedruimtes en garderobes van bijvoorbeeld sportscholen. Deze lockers zijn ideaal voor het opbergen van persoonlijke en waardevolle eigendommen. De lockers zijn leverbaar in vele kleuren en maatwerk is ook mogelijk. Zo past er altijd wel een mooie lockerkast in de kantoorinrichting naar keuze.
Lockers voor op kantoor

De behoefte aan multifunctionele, flexibele en ruimtebesparende opbergoplossingen met eenvoudige beheermogelijkheden neemt in organisaties toe. Traditionele lockers met een sleutel maken daarom steeds vaker plaats voor elektronische sluitsystemen. Sleutelbeheer is administratief omslachtig en geeft weinig tot geen inzicht in het gebruik. Een bijkomend voordeel van elektronische lockers is dat je kunt besparen op ruimte en voorzieningen. Je hebt minder opbergvakken nodig. Door dynamische toewijzing kunnen lockers zeer efficiënt worden gebruikt door alleen die personen die aanwezig zijn. Onder meer om deze redenen kiezen veel organisaties nu voor lockeroplossingen met een elektronisch sluitsysteem en de bijbehorende mogelijkheden voor efficiënt beheer en gebruiksvriendelijke dienstverlening. Hiermee stappen zij over van een operationeel intensieve werkwijze naar kosten- en tijdbesparend beheer met de mogelijkheid om flexibel gebruik te maken van de beschikbare lockers. Dit biedt meer gemak voor zowel de gebruiker als de beheerder.

Lockers voor zorginstellingen

Aangezien niet alle medewerkers tegelijk dienst hebben, zijn nooit alle lockers in gebruik. We advieren in dit soort gevallen een dynamisch lockersysteem dat zo is ingericht dat meerdere medewerkers op verschillende tijden van een locker gebruik kunnen maken. Alle lockers worden dynamisch toegewezen en vrijgegeven via een lockermanagementsysteem. Met behulp van een smartphone app kan een locker worden gereserveerd en gebruikt. Deze oplossing levert een flinke besparing op in het aantal benodigde lockerkasten.

Lockers voor op school

In de loop der jaren heeft het onderwijs een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Traditioneel werd een enkele opleiding in een gebouw aangeboden. Tegenwoordig worden allerlei vormen van onderwijs gegeven in alsmaar grotere wordende onderwijsinstellingen. Een integraal onderdeel van elke onderwijsinstelling is het bieden van de mogelijkheid aan studenten, docenten en personeel om hun persoonlijke bezittingen tijdelijk of voor langere tijd op te bergen. Daartoe worden gebouwen steeds vaker voorzien van lockers om de veiligheid van persoonlijke bezittingen te waarborgen en garderobes. Doordat spullen netjes en veilig kunnen worden opgeborgen, wordt het overzicht, de toegankelijkheid en de (brand)veiligheid in het gebouw verbeterd. Bovendien hoeven leerlingen niet meer met hun zware boekentassen, gymtassen, jassen en werkstukken naar elke les te sjouwen.

Lockers voor de industrie

Als werknemers speciale werkkleding moeten dragen, dan dient een werkgever ervoor te zorgen dat de werknemers zich in een geschikte kleedkamer kunnen omkleden. Vooralsnog is bepaald dat hiervoor een aparte ruimte voor mannen en vrouwen moet worden toegewezen. Deze kleedkamers dienen zo dicht mogelijk bij de eigenlijke werkplek te zijn gesitueerd. en industriële was- en kleedruimte behoort een aangename en veilige omgeving te zijn voor medewerkers die speciale werkkleding dienen te dragen tijdens hun werkzaamheden. Bewegingsvrijheid, overzicht, licht en reinheid zijn belangrijke factoren, die de gebruiksvriendelijkheid, de veiligheid en de duurzaamheid van de kleedruimte bevorderen. Een goed en mooi ingerichte ruimte met geschikte lockers blijft gewoonweg langer netjes.

Queeper

De behoefte aan opbergruimte verandert door nieuwe manieren van werken, leren, sporten en vrijetijdsbesteding. Vast toegewezen opbergruimte is daarom niet altijd meer de optimale oplossing. Met Qeeper kan een organisatie elk van hun opbergoplossingen eenvoudig monitoren, beheren en controleren. Het sluitsysteem stelt organisaties in staat om de behoefte aan opbergruimte adequaat in te vullen. Hiervoor is niet langer de tussenkomst van de beheerder nodig. De toewijzing van lockers kan door gebruikers zelf worden geregeld met een persoonlijke kaart of een smartphone. Het Qeeper-systeem biedt een flexibele en in hoge mate configureerbare opbergservice. Het is bij uitstek geschikt voor onderwijs- en zorginstellingen, kantoor- en productieomgevingen en sport- en recreatiefaciliteiten. De opbergservice kan worden gebruikt door geregistreerde gebruikers, maar ook door anonieme gastgebruikers, bijvoorbeeld met een zelf gekozen pincode, barcode of ongeregistreerde RFID-kaart.

Stijlvolle, vandaalbestendige lockers met online lockerbeheersysteem

Meer informatie?

Heb je één of meerdere ruimtes waar lockers of garderobekasten nodig zijn? We helpen u graag bij het vinden van de juiste kasten!

Contact opnemen
TERUG NAAR BOVEN